piątek, 27 stycznia 2012

Babka drożdżowa na białkach

Składniki

4szkl mąki krupczatki(ważne)!
2szkl mleka
1szkl pudru
margaryna
10dkg płatków migdałowych( ja miałam akurat w domu tylko rodzynki:-) ,więc trzeba je sparzyć i wystudzić)
1szkl surowych białek
6dkg drożdży
szczypta soli



Przygotowanie

Rozprowadzić  drożdże w małej ilości ciepłego mleka z łyżką pudru i łyżką mąki,odstawić do wyrośnięcia.
 Białka ubić na sztywną pianę z pozostałym pudrem.
 Do miski wsypać mąkę,szczyptę soli, migdały teraz dodać drożdże , roztopiony letni tłuszcz,białka,wyrobić ciasto jednak nie za długo , nie jest to konieczne ....ja mieszałam chwilę łyżką ciasto nie jest gęste jak w tradycyjnym cieście drożdżowym.
Odstawić do wyrośnięcia.
Wyłożyć do dwóch średnich foremek (keksówek) i znowu zostawić do wyrośnięcia.Piec 45-50min w 170st.
Gdy boki odejdą od formy i lekko się zarumieni jest gotowe:-) Można wcześniej posypać kruszonką  i upiec.



Przepis na babeczkę dostałam od znajomej,a że na białkach to przydatny po pączkach hihihi więc dzielę się :-) pozdrawiam  wszystkie żarłoczki:-)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz