wtorek, 1 maja 2012

Jajecznica Grabowskiego

Składniki

Jajka (u mnie min. 2 szt na twarz)
Słonina (ok10g na jajko)
Pieczywo (tyle ile zazwyczaj spożywacie do jajek, u mnie 1+2kromki)
wegeta,sól i pieprz



Przygotowanie

 Przepis podał na antenie radia (Jedynka albo trójka) p. Andrzej Grabowski ( Ferdynand Kiepski) jako danie łatwe i każdemu smakujące. Sprawdziłam i  jestem pod wrażeniem prostoty i ...SMAKU, polecam spróbować na śniadanie niedzielne.
 
Słoninę pokroić drobno  w kosteczkę (7-8 mm) i smażyć na patelni, dodać pokrojone pieczywo w kostkę 1,5 - 2cm. Jajka wybić do miseczki  dodać pieprz sól i (lub) wegetę i odrobinę wody. Lekko zamieszać i wylać do grzanek i słoniny , a gdy białko się zetnie wykładać na ogrzane talerzyki i jeść bez dodatków.

Sugestia: ze słoniny wytopić się może więcej tłuszczu niż trzeba. Proponuję kontrolować jego ilość według własnego gustu. Ja odbieram 2-3 łyżki tłuszczu przed dodaniem pieczywa, w które niechybnie by wsiąkł. Warto spróbować choć raz, dla odmiany. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz